وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی:

نیروی انسانی از مهم ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی از مهم ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت است که باید در جهت شکوفایی آنان و آموزش و پرورش گام برداریم.

هزاروسیزدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل و سایر اعضای آن برگزار شد، در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاهها و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: نیروی انسانی، کتاب های درسی، علم نافع، هویت ملی، حذف مطالب غیرضرور در کتاب های درسی و همچنین سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم بیان کردند.

در ادامه این جلسه دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اعلام مراتب تقدیر و تشکر وزارت آموزش و پرورش از مقام معظم رهبری به خاطر نگاه ویژه ای که نسبت به آموزش و پرورش دارند، گفت: کار در آموزش و پرورش دارای دو بار ارزشی مهم و اساسی است یکی بخاطر اهمیت نسلی است که در اختیار دارد که در سن تاثیر پذیری و یادگیری هستند. دوم شکوفایی تمدن اسلامی که نیروهای آن توسط آموزش و پرورش تربیت می شوند.

وی تاکید کرد: نیروی انسانی از مهم ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت است که باید در جهت شکوفایی آنان و آموزش و پرورش گام برداریم.

نوری اظهار کرد: نباید نگاه جزیی و جزیره ای به سند تحول بنیادین داشته باشیم، سند تحول یک کل است که برای تحول در نظام تعلیم و تربیت تهیه و تدوین شده و نیازمند یک نقشه راه منسجم و هماهنگ برای اجرای کامل آن است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر مدرسه باید با فلسفه وجودی سند تحول بنیادین آشنایی کامل داشته باشد و بدانند منظور از تهیه و تدوین سند تحول بنیادین چیست؟ تا سند سریعتر قابلیت اجرایی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه هویت ملی مهم ترین نقش را در آشنایی دانش آموزان با  دستاوردها و تلاش های کشور دارد، ابراز داشت: دانش آموزان براي اینكه نسبت به هويت ملي و تاريخ گذشته كشور خود آشنایی داشته باشند و بدانند بزرگان آن کشور مانند شهید احمدی مقدم، مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی، شهیدان همت، باکری، ستاری و... چه کارهایی برای شکوفایی آن انجام داده اند.

وی افزود: باید حکمرانی آموزش و پرورش در جامعه دانش بنیان نشان دهیم، پژوهشسراهای دانش آموزی و هنرستان ها را باید به سمت دانش بنیان کردن ببریم.

نوری با تاکید بر طراحی و تدوین نظام جذب و نگهداشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: باید معلم آماده و با مهارت کافی در امر معلمی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان بکار بگیریم.

در ادامه این جلسه گزارش فرصت ها و چالش های مدارس و مراکز غیردولتی(گزارش سازمان مدارس غیردولتی) ارائه شد و به علت ضیق وقت ادامه بررسی و اظهار نظر اعضای شورای عالی به جلسه آینده موکول شد.